top of page

Osoby, ktorí sú k dispozícií a ochotní pracovať?

V tomto krátkom blogovom príspevku by sme sa s Vami chceli podeliť o výsledky nášho internetového prieskumu uskutočneného začiatkom leta 2020. Poukazujeme na niekoľko zaujímavostí z trhu práce, najmä na to, ako si zamestnanci hľadajú prácu.


Náš výskum nebol špecificky zameraný na zamestnancov - a preto je zaujímavé, že viac ako polovica respondentov sú zamestnanci, ktorí sa denne sledujú nové pracovné ponuky. To naznačuje, že oveľa viac ľudí chce zmeniť zamestnanie, ako si zamestnávatelia myslia. Preto stojí za to venovať pozornosť spokojnosti našich zamestnancov, ktorú môžeme dokonca zmerať vyhodnotením interných prieskumov.





Kanály, ktoré väčšina sleduje pri hľadaní nových pracovných miest, nás neprekvapili.

Dva najdôležitejšie kanály sú: najväčšie portály na hľadanie zamestnania (istp, profesia) a najväčší portál zo sociálnych sieťach, Facebook. To však môže byť klamlivé, pretože je ťažké správne rozlíšiť v tejto otázke, že niekto kde hľadá alebo kde iba vidí pracovné ponuky. Mnoho ľudí ich vidí na Facebooku a uvádza, že tam hľadá prácu, hoci v skutočnosti tieto ponuky iba vidia. Preto je dôležité, aby spoločnosti využívali výhody správneho marketingu a komunikácie na Facebooku, pretože na tomto rozhraní sociálnych médií môžu nechtiac stretnúť svojich budúcich zamestnancov.


Tejto téme budeme čoskoro venovať samostatný blogový príspevok. Máme veľa skúsenosti v tejto oblasti, a máme priestor a čas tieto nástroje vylepšiť. Pár našich partnerov už využilo túto príležitosť a využilo naše skúsenosti.


Technologický pokrok je prítomný všade v rôznych oblastiach života. Prekvapením však je, že nástroje, ktoré sa už v digitálnom veku považovali za tradičné - napr. e-mail – akú dôležitú rolu hrajú pri hľadaní práce. Takmer 70% našich respondentov by chcelo byť informovaní e-mailom o najnovších pracovných ponukách. E-mail, ako komunikačný kanál, v našom výskume vynikol pred platformami, ako sú mobilné aplikácie alebo najnovší módny nástroj pre priamy marketing, textové správy.


Naše výskumy a informácie z trhu naznačujú, že na trhu práce existuje veková skupina 35 - 45 rokov, ktorá má stredoškolské odborné vzdelanie a sú dokonca ochotní ísť pracovať hneď a kedykoľvek zmeniť zamestnanie, ak dostanú tú správnu ponuku.

Aká môže byť tá správna ponuka pre také osoby, ktorí sú k dispozícií a ochotní pracovať?

O tom je náš ďalší výskum a samozrejme sa s Vami oň podelíme!

Presné štatistické členenia výskumu sú k dispozícii členom HR fóra kliknutím sem.


Mgr. Gábor Madari

člen HR Fóra

odborník marketingu

23 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page